ט' אלול התשע"ה

שאלה: היחס לדיעות אחרות

שלום כבוד הרב,
קראתי את שאלתו של י' לגבי הביטוי "ניאו נוצרי". אינני מכיר את השואל ואת כוונתו ורק על עצמי לספר ידעתי.
גדלתי וחונכתי בנווה שאנן ושמעתי את הרב ושיעוריו הרבה מאוד פעמים בהזדמנויות שונות (בעיקר הושענא רבא ושבתות אחרי הקידוש) כולל שיעורים קבועים שהועברו על ידי הרב חננאל לפני מספר שנים למדריכי בני עקיבא בהם השתתפתי על בסיס קבוע.
גם אני הייתי שמח לבירור הדברים בעיקר כדי לברר את גבולות השיח והביקורת במשא ומתן של תורה, ומתי הצד השני יוצא מגדר "שבעים פנים" ועובר לגדר השבעים ואחד של כפירה גמורה.
חלילה אין בשאלה משום מוכיח את רבותיו אלא שתורה היא וללמוד אני צריך. אם זה יעזור השארתי את כל פרטי האישיים בפניה ואני גם מכיר מקצת מתלמידי הרב שיערבו לי שכוונתי ללמוד ולא חלילה לקנטר.
כמו כן אפעל לפי שיקול דעת הרב במידה והרב לא רוצה לפרסם את התשובה לרבים אני מתחייב לא לפרסם אותה בעצמי.

תשובה:

שלום רב לך מ' היקר הי"ו
שמח אני ששאלת ושהזמנת בירור של דברים קשים הנראים לך תמוהיים. הלואי שכל אחד מישראל לפני שיתקוף עמדה בלתי ראויה בעיניו ינהג כך.
ועתה לגופו של עניין, אני מפנה אותך (כפי שעשיתי עם עוד שואל הגון כמוך) למאמר שפירסמתי היום כתשובה לשאלותיכם הנושא את שם: 'לפולמוסי הדור'.
מן הראוי להדגיש שאין במאמרי זה תשובה מקיפה את כל המקרים שציינת (כגון היחס לדעות מנוגדות באופן כללי) אלא רק למקרה הספציפי הזה. נדמה לי שתוכל להבין כבר מתי במקרים מסויימים יש מקום לפסול דעות מסויימות.
בברכה רבה,