כ"ט חשון התשע"ה

שאלה: לכבוד הרב שליט"א

אני מתנצל בפני הרב על התגובה ששלחתי בסרוגים על מאמרו של מרן הגר"ע בלי לחכות לתשובתו.
באמת טעיתי שלא חיכתי לתשובת הרב.
אני באמת לא התכוונתי אפילו במעט לבזות את הרב חס ושלום.
אני באמת מעריך את כבוד הרב שעומד על מנהגי רוב עדות המזרח ויוצאי צפון אפריקה.
אני מקווה שכבוד הרב יוכל למחול לי על המעשה שבאמת חצוף ואינו תואם את דרכה של תורה.
אני מבקש מכבוד הרב שיבין שבאמת לא התכוונתי לבזות אותו ועד שהרב האיר עיני לא שמתי לב שזה מעשה מכוער.
האם הרב יוכל לשלוח לי תשובה ולתת לי דרך לכפר על כך.

תשובה:

שבוע טוב ידידי היקר וראש חודש מבורך,
לאחר שביקשת להתנצל, פשיטא שהכל מאחורנו, ושרוי ומחול לחלוטין.
ועתה לעניין עצמו. אם תעיין היטב בתשובתו של הגר"ע יוסף זצ"ל, תוכל להבחין בקלות שדייקתי היטב כאשר אמרתי במאמרי שכל תשובתו מוכיחה רק דבר אחד בלבד, והוא, שכל מקורותיו הרבים שהביא שם מוכיחים שיש איסור כרת שחל על כל מי שנכנס לתחום של בית מקדשנו ולא למי שנכנס להר הבית! ובזה אין לנו כל מחלוקת, ואין מקום למחלוקת בכלל. אבל, כל אלו שצעקו קבל עם ועדה בימים האחרונים שהרב אמר שיש איסור כרת בעלייה להר הבית, הם שיקרו במצח נחושה, וזייפו את כוונתו.
ודייקתי גם כן היטב כאשר קבעתי שפתאום בסוף תשובתו, הרב מסיק מכל דבריו לעיל שיש איסור לעלות להר הבית, וכל זה מפאת החשש שרבים ינהרו למקום בית מקדשנו העלול לחייב אותם ח"ו כרת. לחשש זה, דרך אגב, לא ברור אם היינו מתנגדים לו במצב נורמלי ותקין, אך אין אנחנו שם, ואנחנו רחוקים מאד מזה, ולכן אין אנו יכולים להסכים עם דברי הרב, ואסביר מדוע:
1. מעולם לא התרנו וגם לא נתיר לאיש משיראל לעבור במקום שיש בו אפילו חשש איסור כרת ח"ו.
2. כפי שציינתי במאמרי, השטח המוקף על ידי החומות, כולל יותר מפי אחד וחצי משטח הר הבית עצמו, כל שכן משטח בית המקדש שאינו אלא 4% משטח הר הבית! א"כ, ניתן לעבור בשטח עצום שאינו כולל כל חלקה מהר הבית ולא רק מבית מקדשנו, מבלי להסתכן לעבור כל איסור שבעולם!! ומשום כך, כל יהודי העולה בהדרכת אנשים יראי שמיים, עובר במקום שאין בו כל חשש איסור.
3. הרדב"ז, גדול פוסקי עמנו בחמש מאות השנים האחרונות קבע מסמרים, ועל פיו ברורים דיים כל המקומות המותרים וכל המקומות האסורים מפאת אפילו חשש. והוא אפילו הדגיש ששמע 'על קצת חכמים שלא היו רוצים ליכנס בשוק אל קטאנין וזו חומרא יתירה'. ואמנם הגר"ע יוסף הטיל ספק ודופי בתשובתו זו. אך אם מותר לו להטיל דופי בפסיקתו, מדוע יהיה קשה להבין שאני מטיל ספק ודופי בתשובתו הוא ובחששותיו ?!  
4. החשש של הגר"ע יוסף היה שהיתר עלייה להר הבית יגרום שהמונים עלולים לנהור למקומות האסורים באיסור כרת, אם רק נתיר לעלות למקומות שאין בהם בעייה, 'כי מקלקלתא ילפי ומתקנתא לא ילפי'. אבל אין לחששו זה מקום, שהרי כבר כיום, כל אדם וכל יהודי יכול לעלות לכל מקום בהר הבית, ובסיוע של משטרת ישראל העושה רצון בעלה הוואקף, ומונעת מיהודי רק להתפלל או להראות בעלות עם ישראל על המקום!! אז החשש קיים כבר עתה. ואדרבא, אין אנו מתירים לאיש לעלות, אלא למקומות המותרים בהחלט, וזה דוקא עשוי למנוע את התקלות המתרחשות עתה!!
5. כפי שציינתי במאמרי, הוואקף עושה כל שביכולתו כדי למחוק כל זכר מבתי מקדשינו, והוציא כבר בתקופת שרון יותר מ-6000 משאיות (ומאז עוד הרבה יותר, מחוץ לכל מה שהוא טוחן במקום עד שלא נשאר זכר) של שרידי בתי מקדשינו (ראשון ושני), וזרק אותם לפח אשפה, בלי פוצה פה ומצפצף, גם מבין המתיימרים להיות יראי ה' וחרדים לדברו!!
6. אנו במלחמה אכזרית עם חיות אדם השופכות את דמנו בכל הזדמנות אפשרית, והעושקות ארצנו בכל מקום. לכן מלחמת מצוה היא לבטא את בעלותנו על כל מקום, ובמיוחד על הקודש שבארצנו, בית ה'. ולא יתכן שחשש רחוק יאפשר לאוייבינו לקחת בעלות על הר ה'!

ובימים אלה, אסיים בהערה: הפה הטמא השפל והבזוי שהעיז להטיל את אשמת שפיכות הדם הטהור והקדוש שנשפך בירושלים בשבוע שעבר על העולים להר הבית, עליו להתמלא חצץ, אולי יזכה לתיקון ולתשובה. בשם הטענות שהעלה, רבים מששת המליונים שילמו כבר בחייהם. זה יותר מדיי!
בחודש כסלו זה, בו כהני ה' הטהורים, החשמונאים טיהרו את בית ה', ראוי שיקומו אנשים מלאי עוז וקדושה להרים את דגל ה' ולהראות לכל העמים שהר ה' שייך לעם הקדוש, עם ה'.
בברכה רבה